Dagindeling

Het verloop van de dag bij BijLein is duidelijk en vastomlijnd en wordt bepaald door slaap- en eettijden. Naast de vaste momenten voor zelfstandige en gezamenlijke speelactiviteiten sta ik erg open voor de eigen inbreng van de kinderen. Zo kan het gebeuren dat ik ineens bij de kapper/visagiste zit, in een tentenkamp ben beland, een gymles mag begeleiden of de muziek moet regelen voor de stoelendans. Zo nu en dan mogen de kinderen spelletjes doen op de iPad of kijken we een filmpje.

Alle activiteiten van de kinderen worden in meer of mindere mate door mij begeleid. Ik vind het belangrijk dat een kind de ruimte krijgt zich te ontwikkelen tot een zelfstandig, zelfdenkend individu. Door de kinderen te observeren tijdens het spelen, heb ik de mogelijkheid hun leerproces enigszins te ‘sturen’ door het aanbieden van ander spel- en speelmateriaal. Door al spelend te leren worden de kinderen zo voorbereid voor hun grote stap naar de basisschool.